سنگ بازالت ماکو

سنگ گرانیت بازالتی و تراورتن

سنگ بازالت ماکو

سنگ گرانیت بازالتی و تراورتن

ویژگی و کاربرد سنگ بازالت

کاربرد سنگ بازالت

سنگ بازالت رایج ترین سنگ آتشفشانی است. این سنگ در اثر فوران ماگمای آتشفشانی به سطح یا حتی در آب تشکیل می شود و فرآیند خنک شدن سریع را طی می کند.

بازالت ایران

بازالت تهران

بازالت شمس آباد

گرانیت بازالت

در این مقاله برای آشنایی بیشتر  ویژگی و کاربرد سنگ بازالت مورد بررسی قرار می گیرد.

شرکت سنگ بازالت ماکو ارائه دهنده انواع سنگ بازالت :

سنگ اندزیت 

سنگ بازالت ساختمانی

سنگ اسپراخون

سنگ آتشفشانی

ویژگی سنگ بازالت

این نوع سنگ دارای سایه های مختلف خاکستری تا سیاه است. فرایند خنک‌سازی سریع آن باعث می‌شود که ایجاد مواد معدنی تقریباً نامریی باشد و آن را به یک ماده ریز دانه تبدیل می‌کند.

بازالت سنگی است که بیشترین فراوانی را در پوسته زمین دارد. این سنگ بین کهکشانی است که در ماه، زهره، مریخ و چند سیاره دیگر یافت می شود. کف اقیانوس به طور کلی از سنگ بازالت تشکیل شده است. بازالت هیچ گونه خاصیت مضری ندارد. غیر قابل انفجار و غیر قابل احتراق است.

10 نوع سنگ مورد استفاده در ساخت و ساز

نوع سنگ

سنگ یک ترکیب طبیعی از کانی های فلزی و غیرفلزی است که در پوسته زمین یافت می شود. همچنین ساختارهای زمین شناسی، فیزیکی و شیمیایی پیچیده ای دارند.

انواع سنگ از زمان های قدیم در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفتند.

سنگ ها در ساخت و ساز به دلیل استحکام، در دسترس بودن و دوام بسیار محبوب هستند. در ساختمان سازی، انواع سنگ ها با توجه به خاصیتشان انتخاب می شوند.

شرکت سنگ بازالت ماکو ارائه دهنده سنگ بازالت :

سنگ بازالت

سنگ اندزیت

گرانیت اندزیت

گرانیت بازالت

بازالت ماکو

سنگ آتشفشانی

سنگ اسپراخون

سنگ بازالت ساختمانی

قبل از استفاده در ساخت و ساز، باید در مورد ویژگی های سنگ آگاهی داشت. در ادامه 10 نوع سنگ کاربردی همراه با ویژگی آنها در ساخت و ساز ذکر شده است.

1ـ نوع سنگ بازالت

بازالت سنگی آذرین است که از انجماد ماگمای مذاب تحت فشار به وجود می آید. این نوع سنگ دارای ساختار متوسط ​​تا ریزدانه است. اغلب این سنگ ها به عنوان فلزات جاده ای استفاده می شوند. همچنین دارای وزن مخصوص و مقاومت فشاری 200-350 نیوتن بر میلی متر مربع است.

بازالت بیش از هر نوع سنگ دیگری در زیر سطح زمین قرار دارد. بیشتر حوضه های اقیانوسی توسط بازالت پوشیده شده و سنگ آتشفشانی اصلی در بسیاری از جزایر اقیانوسی میانی از جمله ایسلند و جزایر هاوایی است.

ویژگی های سنگ بازالت

بازالت معمولا خاکستری تا سیاه است؛ اما به دلیل اکسیداسیون می تواند قهوه ای یا زنگ بزند. اگرچه سنگ های بازالتی به عنوان «تاریک» شناخته می شوند، اما می توانند طیف گسترده ای از سایه را به دلیل فرایندهای ژئوشیمیایی منطقه ای از خود نشان دهند. بازالت مختص زمین نیست. بازالت یک سنگ بین کهکشانی است که نمونه‌هایی از آن در ماه، مریخ، زهره و چند سیاره دیگر یافت شده است. برای خواندن ادامه مطلب سنگ مورد استفاده در ساخت و ساز کلیک کنید.

سنگبری سنگ بازالت ماکو در ساخت اشیاء سنگی

فرآیندهای سنگ بری

سنگ طبیعی به عنوان یک مصالح ساختمانی، برای دوام، ظاهر متمایز و استحکام مراحل متعددی را باید پشت سر بگذراند. این امر با توجه به بافت، ظاهر، رنگ و اندازه های مختلف سنگ متفاوت خواهد بود. با وجود اینکه برخی از سنگ ها مانند بازالت، از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است، فرآیندهای سنگ بری و صنعتگری نیز در افزایش این زیبایی بی تاثیر نخواهد بود.

بازالت ماکو عرضه کننده انواع گرانیت بازالتی و تراورتن :

بازالت تهران

سنگ اندزیت

سنگ آتشفشانی

بازالت ایران

سنگ بازالت

بازالت شمس آباد

سنگ اسپراخون

گرانیت بازالت

گرانیت اندزیتی

شرکت بازالت ماکو، پیشرو در تولید سنگ های بازالت است و انواع فرآیندها و روش‌های نوین سنگ بری را انجام می دهند. برخی از فرآیندها به تجهیزات و فناوری مدرن تری نیاز دارند، اما بیشتر آنها نیاز به استفاده از اصول قدیمی مانند چکش و اسکنه برای شکل دادن و تراشیدن سنگ دارند. بنابراین، لازم است به آنچه واقعاً در پشت صحنه در طول فرآیند ساخت سنگ می گذرد به دقت بپردازیم.

حکاکی سنگ بازالت با دست

قبل از توسعه ابزارهای حکاکی فلز، از سنگ های سخت تر برای شکل دادن به سنگ های نرم مانند گچ یا سنگ صابون استفاده می شد. فرآیند حکاکی دستی امروزه تا حد زیادی بدون تغییر و یک فرآیند فیزیکی باقی مانده است. در این روش از اسکنه فولادی، ابزار و چکش سنگ تراشی برای کم کردن مواد از بلوک های سنگی بزرگتر استفاده می شود.

سنگ تراشی به طور سنتی برای ساخت نما برای کلیساها، مجسمه ها و شمایل نگاری مذهبی استفاده می شد. با این حال، در طول قرن بیستم، هنرمندان زیادی روی سنگ کار می کردند و شروع به ساختن اشکال انتزاعی ‌تر کردند. برای خواندن ادامه مطلب سنگ بازالت در ساخت اشیا سنگی کلیک کنید.

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن می باشد که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

تولید انواع سنگ گرانیت در ایران

انواع سنگ گرانیت

سنگ هایی که به عنوان نمای ساختمان استفاده می شوند، اغلب سنگ بازالت، گرانیت، اندزیت و اسپراخان می باشند. این سنگ ها از نظر ظاهر زیبایی خاصی دارند و بخاطر مقاومت بالا در بسیاری از معماری های ساختمان استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سنگ گرانیت و ویژگی های آن با شما صحبت کنیم. از اینکه با ما همراه هستید سپاسگزاریم.

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن می باشد که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

سنگ بازالت

بازالت ایران

بازالت تهران

سنگ بازالت ساختمانی

بازالت شمس آباد

گرانیت بازالت

طبقه بندی سنگ های تزئینی

به صورت عموم، سنگ هایی که به عنوان پوشش نمای ساختمان، سنگ فرش خیابان ها و غیره استفاده می شود، به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

  • سنگ های رسوبی از قبیل دولومیت، تراورتن، لایمستون و غیره
  • سنگ های دگرگونی مانند مرمریت، ماربل و غیره
  • سنگ های آذرینی ماگمایی ( درونی و بیرونی)

سنگ  اندزیت

سنگ اسپراخون

گرانیت اندزیتی

بازالت

بازالت ماکو

سنگ آتشفشانی

سنگ های آذرین

این دسته از سنگ ها که از سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی بدست می آیند، به صورت عموم به دو دسته تقسیم می شوند. ( سنگ های آذرین درونی و بیرونی)

سنگ های آذرین درونی به نام سنگ خارا نیز شناخته می شوند. علی رغم اینکه از مقاومت بالایی برخوردارند اما چسباندن آن ها با دیگر مصالح ساختمانی کمی دشوار است. زیرا به دلیل عدم جذب سیمان ممکن است به مرور زمان جدا شود. برای خواندن ادامه مطلب انواع سنگ گرانیت کلیک کنید.

سفارش سنگ اسلب بازالت در سال 1401

سنگ اسلب بازالت

سنگ ها از زمان های بسیار دور به عنوان سرپناه مورد استفاده قرار می گرفت و تا به امروز نیز در ساخت بناها، اشیای سنگی زیبا و نمای ساختمان کاربرد دارد. برای استفاده از سنگ ها آن ها را در اندازه ها و طرح های متفاوت برش می دهند و بر اساس ویژگی هایشان استفاده می کنند. اسلب بازالت یکی از کاربردهای سنگ های ساختمانی است که در طراحی و ساخت نماهای ساختمانی بسیار استفاده می شود. با بازالت ماکو همراه باشید تا در مورد سنگ اسلب بازالت بیشتر بدانید. 

خدمات شرکت سنگ بازالت ماکو:

بازالت شمس آباد

سنگ اسپراخون

بازالت تهران

سنگ آتشفشانی

سنگ اندزیت

گرانیت اندزیتی

سنگ بازالت

گرانیت بازالت

بازالت ایران

معرفی سنگ اسلب بازالت

برای آشنایی بیشتر با اسلب بازالت ابتدا توضیحاتی در مورد سنگ بازالت و ویژگی های آن به شما ارائه می کنیم. سنگ بازالت با سرد شدن گدازه های آتشفشانی بوجود می آید. مواد تشکیل شده حاوی مقدار زیادی سیلیس می باشد که باعث شده از گرانروی بالایی برخوردار باشد. به همین دلیل حجم زیادی از سطح زمین را سنگ بازالت تشکیل می دهد و به عنوان فراوان ترین سنگ بر روی زمین شناخته می شود.

بافت سنگ بازالت بسیار متراکم می باشد و از نظر استحکام و مقاومت کیفیت بالایی دارد. از همین رو، می توانید از آن در صنعت ساختمان به وفور استفاده کنید. از مزایای دیگر سنگ بازالت می توان به مقاومت حرارتی آن اشاره کرد که به عنوان عایق صوتی و حرارتی بسیار عالی است. علاوه براین، الیاف سنگ بازالت در صنایع کشتی و دریایی نیز بسیار کاربرد دارد و برای افزایش ایمنی کارگران در مقابل آتش سوزی کاربردی است. برای خواندن ادامه مطلب سنگ اسلب بازالت کلیک کنید.

شرکت سنگ بازالت ماکو، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن می باشد که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.