سنگ بازالت ماکو

سنگ گرانیت بازالتی و تراورتن

سنگ بازالت ماکو

سنگ گرانیت بازالتی و تراورتن

سنگ آتشفشانی بازالت

سنگ آتشفشانی بازالت

بازالت یک سنگ آتشفشانی تیره رنگ بسیار رایج است که از پلاژیوکلاز کلسیمی (معمولا لابرادوریت)، کلینوپیروکسن (اوجیت) و سنگ آهن (مگنتیت تیتانیفر) تشکیل شده است. همچنین ممکن است سنگ آتشفشانی بازالت حاوی الیوین، کوارتز، هورنبلند، نفلین، ارتوپیروکسن و غیره باشد. بازالت یک معادل آتشفشانی گابرو است. در ادامه با شرکت سنگ بازالت ماکو همراه باشید .

به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه از محصولات شرکت سنگ بازالت ماکو دیدن کنید :

بازالت ایران

بازالت تهران

بازالت شمس آباد

سنگ بازالت ساختمانی

گرانیت بازالت

سنگ آندزیت

گرانیت اندزیت

سنگ گرانیت

جنس سنگ آتشفشانی بازالت

بازالت سنگی ریزدانه و تیره رنگ است. رنگ سیاه توسط اوژیت معدنی به بازالت داده می شود. اغلب عرض آن 12 سانتی متر است.

بازالت معمولا سیاه یا خاکستری تیره است. همچنین از دانه های معدنی تشکیل شده است که اکثراً با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیستند. احتمال دارد سنگ آتشفشانی بازالت حاوی شیشه های آتشفشانی و حاوی فنوکریست ها (کریستال های بزرگ تر در توده زمینی ریزدانه) و وزیکول (حفره هایی که توسط گازهای آتشفشانی پر شده اند) باشد.

رنگ سیاه توسط پیروکسن و مگنتیت به سنگ آتشفشانی بازالت داده می شود. هر دوی آنها حاوی آهن هستند و به همین دلیل است که آنها سیاه هستند. پس آهن است که در رنگ سنگ بازالت تاثیر دارد. پلاژیوکلاز، از نظر حجمی معمولاً مهم ترین ماده تشکیل دهنده و عمدتاً به رنگ خاکستری کم رنگ است.

بازالت بسته به فشار، دما و ماهیت ترکیبات فراری که با کانی‌های موجود در بازالت واکنش می‌دهند، به تعدادی از انواع سنگ‌های مختلف دگرگون می‌شود. رایج‌ترین سنگ‌های دگرگونی با پیش سنگ بازالتی عبارت از کلریت شیست، آمفیبولیت، بلوشیست و اکلوژیت است. برای خواندن ادامه مطلب سنگ آتشفشانی کلیک کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد