سنگ بازالت ماکو

سنگ گرانیت بازالتی و تراورتن

سنگ بازالت ماکو

سنگ گرانیت بازالتی و تراورتن

آشنایی با سنگ آندزیت

سنگ آندزیت

آندزیت ، نوعی سنگ آتشفشانی است که معمولاً در صفحه فرورانش زمین تشکیل می شود.

نام سنگ آندزیت به دلیل رشته کوه آند در آمریکای جنوبی است که نمونه های متعددی از این نوع سنگ را می توان در آنجا یافت. علاوه بر آمریکای جنوبی، سنگ آندزیت در سراسر جهان یافت می شود.

به شما پیشنهاد می کنیم از محصولات سنگ بازالت ماکو دیدن کنید :

بازالت ایران

بازالت تهران

بازالت شمس آباد

گرانیت بازالت

سنگ بازالت

سنگ آتشفشانی

نوع سنگ آندزیت

زمین شناسان سنگ ها را به سه نوع اصلی «رسوبی، دگرگونی و آذرین» طبقه بندی می کنند.

سنگ رسوبی: سنگ های رسوبی از خاک، قطعات سنگ و رسوباتی که با هم فشرده شده و سنگ سیلت، سنگ آهک، ماسه سنگ و شیل را تشکیل می دهند، به وجود می آید.

سنگ دگرگونی: سنگ‌های دگرگونی زمانی ایجاد می‌شوند که ترکیبی از دما و فشار بالا، کریستال‌ها و کانی‌ها را به سنگ‌های جدیدی مانند تخته سنگ، گنیس و شیست تبدیل می‌کنند.

سنگ آذرین: سنگ های آذرین، نوع سنگی است که توسط زمین شناسان شناسایی شده است. سنگ‌های آذرین از ماگما و گدازه‌ای که در انواع ویژگی‌های زمین‌شناسی مانند مرزهای صفحات تکتونیکی، آتشفشان‌ها و دریچه‌های گدازه‌ای کف دریا تشکیل می‌شوند، ایجاد می‌شوند.

ماگما به عنوان سنگ مذاب واقع در زیر سطح زمین تعریف می شود، در حالی که گدازه نشان دهنده ماگمایی است که بر روی سطح زمین فوران کرده است.

دو نوع اصلی سنگ های آذرین وجود دارد: نفوذی و بیرونی.

سنگ‌های آذرین نفوذی به سنگ‌هایی گفته می‌شود که از ماگمای زیر سطح زمین تشکیل می‌شوند. برخی از نمونه‌های سنگ‌های آذرین نفوذی عبارت از گرانیت، دیوریت و گابرو است.

سنگ‌های آذرین بیرونی توسط گدازه پس از فوران آن از یک آتشفشان یا دریچه گدازه ایجاد می‌شوند. ریولیت و بازالت دو نمونه از سنگهای آذرین اکستروژن را نشان می دهند.

بنابراین، آندزیت چه نوع سنگی است و آیا آندزیت نفوذی یا بیرونی است؟

از آنجا که از گدازه تشکیل شده است، آندزیت نوعی سنگ آذرین بیرونی را تشکیل می دهد. برای خواندن ادامه مطلب سنگ آندزیت کلیک کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد